Jag tycker att reklamen syftar på att Porsche tar bra hand om sina kunder. Man får till och med testa bilen fast man är en liten pojke.
Målgruppen är kanske sådana vuxna som har tyckt om Porsches bilar enda sen de var små.
Genom reklamen vill man visa hur bra kundservice Porsche har.
Med att en liten pojke får sitta i en ny Porsche 911.
Det att en liten pojke uppmärksammas i butiken och att handlaren inte ignorerar honom.
Av att Porsche tar alltid väl emot dig, det är ingen skillnad hur du ser ut eller vem du är.
Priset.
Av en pojke och en bilhandlare.
Pojken drömmer om att någon dag få köra en Porsche och bilhandlaren låter pojken sitta i en helt ny modell.
Jag tycker inte att reklamen har något dolt budskap.
Jag tror inte att den ger någon särskild bild av män och kvinnor. Kanske att män tycker om bilar.
Jag tycker att reklamen är helt okej, den är smårolig och bra gjord.
Jag har aldrig varit i en Porsche butik men om de skulle behandla mig på samma sätt som i reklamen så skulle jag tycka ännu bättre om reklamen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar